Konferencia élményeim - egy asztrológus találkozó margójára

2022.05.20

2022 május 7-én zajlott az Asztrológusok Magyarországi Egyesületének (AME) III. konferenciája, amelyre ezúttal félig szervezőként, mentem el. Fontosnak tartom, hogy asztrológusként időnként legyen olyan platform és személyes találkozási lehetőség, ahol szakmai előadások hangzanak el, és személyes eszmecseréket lehet folytatni különböző kérdésekben. 3 év telt el a legutóbbi találkozás óta, 2019-ben még az egyesületen kívüliként voltam ott és tartottam előadást is a "Kérdőasztrológia története és modernkori reneszánsza" címmel.

2022 AME III. Asztrológus konferencia
2022 AME III. Asztrológus konferencia

Covid óta sok minden az online térbe költözött ebben a szakmában is, de szerintem egy Zoom-os webinárium soha nem tudja helyettesíteni és felülmúlni a személyes találkozások élményét, a kávézást egy kollégával, a részletkérdésekbe menő vitákat vagy tapasztalatcseréket, a másik egyedi kisugárzásának megtapasztalását, amit egy ilyen kongresszus ellenben nyújt minden résztvevőnek. Én örömmel mentem el, és ezúttal segítettem is a rendezvény megszervezésében, abban, hogy az AME által 2018-ban életre hívott asztrológus találkozók sora tradícióként folytatódjon, mert egyetértek ezzel a kezdeményezéssel.

Bár az asztrológia a 21. században már nem nevezhető hivatalosan tudománynak és több évszázada kiszorult az egyetemi oktatási rendszerből, a felvilágosodás materialista nézetei is lehasították róla az asztronómia tanait, mégis felemelő volt, hogy május 7-én ezen a  szombati napon az asztrológia visszakerült hacsak 1 napra is Budapest legnagyobb egyetemének termeibe. Az ELTE Bölcsészkarának egyik épületében két előadóteremben és két szekcióban zajlottak az előadások.

Mivel én csak az egyik szekcióban vettem részt, mint felügyelő is, mostani beszámolóm kiragadott lesz, szubjektív személyes benyomásaimat tartalmazza, amiben nem tudok sajnos minden résztvevőt megemlíteni. Szerencsémre - mint ahogy mindenkiére, aki befizette a részvételi díjat - pár hét múlva felvételről az AME Youtube csatornáján megnézhetem és meghallgathatom végre a másik szekció előadásait is.

Kárpáti Gábor Csaba egy a klasszikus asztrológia köréből hozott témát. Arról beszélt hogyan kellett a középkorban egy szerelmi talizmánt elkészíteni úgy, hogy az valóban elősegítse az érzelmi beteljesedést. Hogyan lehetett azt a megfelelő időpontot megtalálni, amikor a vénuszi energiák a legjobban érvényesültek térben és időben, - középkori elekció tana - merthogy akkor kellett pontosan a talizmángyártásba belefogni. Hál Istennek értettem és nagyon élveztem az előadást, de ehhez az én horary tudásom is kellett, illetve azok a tanulmányok, amiket több mint 1 éve folytatok a "Középkori asztrológiai" iskolában. A téma bővebb kifejtése nemsokára könyv alakban is megjelenik, a középkori arab nyelvű kiadvány fordításaként, aminek szerkesztésén Gábor többedmagával jelenleg is dolgozik.

Velencei Móni teljesen más vizekre evezett velünk előadásában, ugyanis az asztrológia 3 avagy 4 dimenziós megjelenítéséről, a térhoroszkópról mesélt. Ez a jócskán pszichológiai megközelítése és már-már terápiás jellegű alkalmazása az asztrológiának számomra egyáltalán nem volt ismeretlen. Én az elmúlt években többször is részt vettem Móni vezetésével a csoportos és egyéni térhoroszkóp utazásban, nemegyszer revelációs értékű személyes felismeréseket és élményeket kapva. Nekem a térhoroszkóp módszere hiteles és működő dolog és szakmailag nagyra értékelem Móni e tárgyban 10 éve tartó kísérleteit is, ezért 2022 áprilisában egy hosszabb videó beszélgetést készítettem vele a témában. Ha érdekel KATT IDE!

Németvölgyi-Nagy Renáta előadása volt az, ahol azt éreztem, a Sors ezért az előadásért és az itt elhangzó gondolatokért irányított engem erre a konferenciára. Nemcsak azért, mert Reni nagyon jó előadó, hanem 'véletlenül' és öntudatlanul volt 1-2 nagyon húsba vágó gondolata, ami személyesen nekem volt egy üzenet.

Az előadás a retrográd planéták radix horoszkópokban való elhelyezkedéséről szólt, arról, hogy ezek az égitestek milyen személyiség és viselkedési megnyilvánulásokat hoznak egy adott szülött életében, milyen régmúlt vagy előző életekbeni elakadásokat jelentenek.  Érzékletes példákon keresztül egyúttal megmutatta azt az utat is, ahogyan a nehézségek és a terhek ebben az életben tudatossággal letehetők. Renáta a kutatásairól könyvet írt még 2018-ban és szerencsére hozott belőle példányokat a hallgatóságnak. Nekem még nem volt meg, úgyhogy le is csaptam egyre a végén a dedikációját kérve.

Molnárné Gyürki Erikát nagy érdeklődéssel vártam, habár ő egy teljesen más világba a Távol-Kelet kínai asztrológiai világába kalauzolt el bennünket. Erikát ismertem már online megbeszélésekről, de személyesen csak most találkoztunk. Egyesületi képletelemző vagy gyakorló asztrológusoknak szánt szupervíziós megbeszéléseken hallottam remek és érzékletes elemző képességét, és most megint elbűvölt. Ugyanis egy olyan témát feszegetett, az üzleti asztrológia rendszerét és létjogosultságát, ami szerintem nemcsak a kínai területen lehet érdekes és adhatna kutatási témát más asztrológusoknak. Erika egyik fő törekvése, hogy a gazdasági és pénzügyi szektorba tudásával beférkőzzön és elérje, hogy üzletemberek merjenek gazdasági, irányítási és befektetési tanácsokat kérni akár egy asztrológustól is. Persze olyan valakitől, mint Erika, aki közgazdasági képesítéssel is rendelkezik a komoly és specifikus asztrológiai mellett, és naprakész a világgazdasági tendenciákról.

Tulajdonképpen az általam is használt kérdőasztrológia abszolút lehetne egy ilyen ága a nyugati asztrológiának, ami képes pontos befektetési tanácsokat adni. De szóba jöhet itt az elekció tana is, mondjuk egy cégalapítás vagy tevékenység bővítés kapcsán, vagy a szinasztria az alkalmazottak felvétele terén. Legfőképpen az ragadott meg engem, hogy Erika évek óta jár cégtalálkozókra, vállalkozói estekre és nyüstöli, hogy a magyar menedzserek és cégvezetők merjenek bízni az asztrológia ilyen irányú képességeiben is.

A nap központi plenáris kerekasztalbeszélgetése egy szintén nagyon izgalmas témát feszegetett, ahol én moderátorként kérdezgettem a véleményét Farkas Andreának, Németvölgyi-Nagy Renátának és Tamáskovits Gyulának a "Bulvár horoszkóp kontra asztrológia" tárgykörben. Az alapfelvetés az volt, hogy kell-e egyáltalán bulvár, mit nevezünk bulvár asztrológiának és egyértelműen árt-e vagy van hasznos oldala? Azután szóba kerültek az asztrológusok megjelenései a médiában és a közösségi médiában és vajon az ő megnyilvánulásaik mikor használnak és mikor ártanak az asztrológiának? Aztán beszélgettünk arról is, ki mit gondol a rendezvény asztrológiáról, ahol 5-10 percben kell egy addig sose látott egyénnek valami okosat mondani.

Ha megváltani nem is tudtuk a világot, de gondolatokat ébresztettünk sok kollégában, hiszen a végén a kérdések -válaszok kereszttüzében felmerült az is, hogy nevezzük át a 'bulvár' asztrológiát, 'hétköznapi' vagy 'sajtó' asztrológiára, merthogy egy könnyedebb válfajra mindenképp szükség van a nem szakmabeliek miatt! A bulvár jelző azonban sokszor lejárató, hamis és pejoratív tartalmakat takar.

Nagyon pozitív élményekkel, benyomásokkal zártam a napot, nagyon örültem annak, hogy több kollégával az ország akár távolabbi részéről is, de személyesen meg tudtam ismerkedni. Remélem a jövőben a járvány és egyéb megpróbáltatások ellenére is a konferencia sorozat folytatódik majd, és  2023-ban is találkozunk az asztrológus kollégákkal személyesen!

Köszönet a többi szervezőnek és  segítőnek, akik mind hozzájárultak a rendezvény sikeréhez!

Budapest, 2022 május 20.

Írta:

Juhász Nóra

tradícionális és kérdőasztrológus, Bach virágesszenciákkal foglalkozó tanácsadó